måndag 2 december 2013

Eyras önskelista

På begäran kommer här en liten önskelista från Eyra.

Om man känner för att köpa kläder till vår lilla griskulting så är det storlek 92 som gäller. Just nu har hon det mesta i storlek 86, men det är inte länge till. I vanlig ordning gillar vi färgglatt, och praktiskt!

Vi tänker oss att tunna, tighta brallor i bomull, nästan som långkalsonger, är skönt att ha under overallen. Inget som knölar och tjorvar. Eftersom att Eyra har en rätt rejäl kagge så fungerar det inte med leggings tyvärr, utan de måste ha ställbar midja. Exemplen ovan kommer från Polarn och pyret, men det är mest sorten jag ville illustrera, inte de exakta byxorna. 


I tröjväg önskar vi oss långärmade tröjor i bomull. Hon älskar Bamse-tryck, bara så att ni vet (Pippi och Nicke Nyfiken gillar hon också)! Om man vill köpa en pyjamas så önskar vi oss tvådelade sådana, med lång ärm. De här exemplen kommer från Lindex.

 Böcker är ju typ det bästa Eyra vet, så det önskar vi oss förstås! Hon har levlat och fixar nu böcker med riktiga sidor, och hänger med i en enklare historia. Hon har en bok med Max och Maja (den med ballongen) och den älskar hon!

I leksaksväg har hon redan rätt mycket, men hippiekommunist som jag är så önskar jag (märk väl att det är jag som önskar, haha) att hon får leksaker som inte är i plast. Jabadabado har typ en triljon fantastiska grejer, så ni får en länk så att ni kan hänföras:

Ikea har en massa fina grejer i tyg, till exempel mat och de här spexiga mössorna (Eyra har en fetish för mössor):

En lekhjälm! Det är viktigt att spännet är grönt (=löser ut om hon fastnar). Eftersom hennes ytterkläder i år blev väldigt lila/rosa så önskar jag (återigen, jag, haha) att hjälmen är i någon annan färg för att få den där sköna färgblandningen som jag gillar.

Ja, det var hennes hyfsat rimliga önskningar det.

Om man känner OJ VAD RIK JAG ÄR I ÅR, JAG VILL INTE ALLS VARA RIMLIG så önskar jag (hehe, ser ni mönstret?) ett litet presentkort från Nöstebarn (google it!) till Eyra. 


Då skulle jag till exempel kunna investera i ett par ulleggings för 400 norska riksdaler


Och ännu en OJ VAD RIK JAG ÄR I ÅR-klapp är ett fårskinn till vagnen. Varmt och gött ju. 

Sådärja. God jul, och så vidare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar