fredag 13 september 2013

Babytecken

Det är verkligen så himla roligt att Eyra börjat teckna! På min förra lista glömde jag att skriva att hon också tecknar "borsta tänderna" och i förrgår började hon teckna "kram". Enligt min käre make, logopeden, så använder alla barn gester innan de börjar prata och babytecken är en skön övergång som kan göra att barnet blir mindre frustrerat. Det är i alla fall så himla mysigt att sitta och titta på Djurakuten och Eyra pekar på tv:n och tecknar: "vovve", "katt" och när de rehabsimmar: "bada". Vi har en del böcker (babblarna, såklart!) från Hatten förlag och det är verkligen ett stöd till oss vuxna i tecknandet (böckerna har stödtecken för bokens innehåll längst bak). De har massor av fina grejer och om jag var miljonär skulle jag köpa allt. Nu ska jag nog gå på bibblan istället. Jag är väldigt sugen på Ebba-serien, böcker med foton som handlar om en tjej med Downs syndrom.

Världens bästa badkompis!

1 kommentar:

  1. Men galet så söt bild! Jag gillar också hatten-sakerna, skulle kunna beställa hur mycket som helst!
    Anna

    SvaraRadera