fredag 16 augusti 2013

Blöjfri bebis och klantig morsa

Det bästa med EC är den lilla babyrumpan som vickar omkring hemmavid.

Jag tänkte tipsa om två bra internetställen om man vill testa/läsa mer om EC eller om tygblöjor.

Blöjfri bebis

Och så en facebook-grupp, där det finns massvis av samlad kunskap, tips och tricks. blöjfri bebis - EC-toakommunikation-blöjfritt


Idag var vi på studiebesök på den förskola där vi kommer att önska plats åt Eyra. De verkade förvånade, men positiva över att hon går på pottan, men sa att det är vilket som med blöja eller potta. Skönt, för jag har hört en del skräckhistorier om förskolor som vägrar att potta barn som är under 2½ år! Förskolan verkade bra i övrigt också, och framför allt gården var ljuvlig. Stor, mycket att göra och till och med lite skog! Eyra behövde en kvart på sig att värma upp, sedan knallade hon omkring på gården som om det var hennes förskola och brydde sig knappt om oss vuxna. Så förhoppningsvis kommer hon att trivas!

Nu till klantmorsan. Inatt väckte Eyra mig en gång i timmen (inget konstigt med det) och jag var lite trött. Efter en av omsövningarna gick jag upp för att gå på toaletten och väl där satt jag som en hösäck och höll på att somna. Jag hade mobilen i handen (eftersom att jag brukar surfa för att hålla mig vaken), men hängandes rakt ner mot golvet och plötsligt hör jag att Eyra vaknat, och hon låg i vår stora säng (alltså - fallrisk!). I någon form av attackspasm till uppvak så lyckades jag drämma in min mobil, med skärmen först, i hörnet på vår badrumsmöbel. Så nu har skärmen alldeles, alldeles sprucken och det kommer att kosta sjuhundra kronor att fixa det. Preciiiis vad jag vill lägga sjuhundra spänn på, preciiiis.

1 kommentar:

  1. ÅH jag vet precis hur det känns!
    Jag skaffade ny telefon (Iphone 5) när jag förnyade mitt abonnemang för några veckor sen. I tre dagar var den så fiiin så fiiin. Sen spräckte jag skärmen :(
    Nu letar jag efter billiga erbjudanden för det kostar minst 1500 att byta glas på på femma. Känns så sjukt onödigt så nu har jag satt på ett skärmskydd (för att glaset inte ska ramla av) och härdar ut ett tag i väntan på något erbjudande om skärmbyte till lägre pris.
    Ang. mat så blev jag också lite ivrig ett tag med saker E gillade och då gick de bort med en gång. Som tröst kan jag säga att gamla favoriter kan dammas av och plockas fram efter lite paus så testa igen om en vecka eller två så kanske smoothies slinker ner med en gång. Dessutom är det ju väldigt ofta så att när tillgången till mjölk minskar (du är i skola) så kommer aptiten på annat öka men det kan ta lite tid förstås. Kul att du ska plugga så nära oss :) Finns tid för en fika nån gång så vore det jätteskoj!

    SvaraRadera