torsdag 25 juli 2013

En bekännelse

Jag måste erkänna en sak. Jag tycker att det är sjukt kul med barnkläder. Och med sjukt kul menar jag s-j-u-k-t kul. Att leta kläder som är lekvänliga, färgglada och hyfsat könsneutrala (men utan att tippa över och bli rent "pojkiga") är som att gå på skattjakt. Kul ju! Jag själv älskar ju lila, men jag försöker behärska mig och erbjuda henne alla färger som finns. Så här kan det se ut:


Finaste shortsdressen!




De här blingiga ballerinaskorna som vi köpte på rean är Eyras bästa just nu. Hon hämtar alltid dem när man frågar om man ska gå ut. Jag har till och med testat att gömma dem lite, bara för att se om  hon väljer några andra skor då, men det gör hon inte utan hon rejdar skohyllan tills hon hittar blinget. 


Vad tycker ni är viktigast när ni köper (barn)kläder?

6 kommentarer:

  1. Så härliga bilder! Jag väljer bomullskläder först och främst, sen färgglada och könsneutrala :) Eller... vad är könsneutrala kläder egentligen. Jag tycker att exempelvis en grön body Alva har är hur neutral som helst, men för de flesta andra är tydligen grönt numer en killfärg. Likaså en vit med smurf på... Glada färger gör mig glad :)

    SvaraRadera
  2. Tydligen är brunt också väldigt "killigt", särskilt i kombination med gult och lila;-) /Erika

    SvaraRadera
  3. Egentligen är typ allt utom rosa killfärg verkar det som!
    Anna

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att mjuka lekvänliga kläder är prio ett. Sen kan hon ha ett par gröna byxor och en blå tröja ena dagen och en blommig klänning nästa. Jag gillar också fina färger och vårgrönt och turkost är favoriterna. Så fort jag har de två färgerna utgår folk från att hon är en grabb. Trist att det ska vara så viktigt att gissa och att gissa rätt för folk. De blir så lättade om hon har rosa klänning för då känner dom sig säkra. Jag tycker det är viktigt att inte förminska det som anses typiskt "flickigt" heller. Att vara flickig ska ju inte vara synonymt med något negativt. Därför har jag inget motstånd mot rosa eller likn. men garderoben är först och främst färgglad.

    SvaraRadera
  5. Och jag älskar också barnkläder. Jag kan ladda i veckor inför de barnloppisar jag upptäckt har bra grejer. Nu i he4lgen missar jag en i Malmö som jag gått på ett par gånger och det grämer jag mig över. Hela folkets park smockfullt med säljare. Ååååååh så surt att inte få gå där och fynda!

    SvaraRadera
  6. Maria, Hugo och Gustav27 juli 2013 kl. 19:34

    Jag tycker också det är kul med barnkläder och köper mycket på barnloppisar! Vill att barnen ska ha kläder som det går att leka bra i och att de håller färg och form. Gillar fina färger på barnens kläder och har mycket turkos, rött, grönt, lila och klarblå.

    SvaraRadera