lördag 1 juni 2013

Eyras önskelista

Om två veckor fyller vår bästingpadda ett år! Och flera stycken har frågat oss vad hon önskar sig, så jag tänkte att jag skriver en liten önskelista:

*Böcker. Helst i kartong (papper äter hon mest upp) och med text (alltså inte de varianter där det är en bild på en kanin och så står det "kanin" och inget mer).
*Leksaker. Hon själv ratar allt i tyg, men gillar plast och trä. Trä är ju fint tycker jag, men det är skit samma egentligen. Hon gillar att sortera, rulla saker och att dra saker efter sig.
*Kläder. Eftersom vi pottar Eyra så ska de helst vara lätta att ta på och av. T-shirts hellre än bodys, mudd i midjan hellre än knappar när det gäller byxor. Pyjamasar finns tvådelade om man tittar på "storbarnsavdelningen" och tar den minsta storleken. Storleksmässigt så ligger hon mellan 80-86 just nu, men det är ju sjukt olika på olika kedjor. Ibland står det ålder på kläderna också, och då brukar 1-2 år alternativt 1½ år passa!

Och så önskar hon sig en Bobby Car. Men det kanske får bli till nästa år istället!

1 kommentar:

  1. Satsa på Bobbycar nu skulle jag säga. Elsie kan bara köra baklänges (?!) men hon älskar den. Perfekt att gå ut på infarten, vrida ratten till svängt läge och låta henne brumma på varv efter varv. Köpte på blocket och gick nyskick för 200. Väl spenderade pengar! Vardagsrummet funkar förresten lika bra för baklängesåkning-i-cirkel. Grattis i förskott till E. Jag tror vi snor er önskelista för det stämmer ju med vad vi (jag) önskar till Elsie :-)

    SvaraRadera