måndag 8 oktober 2012

Ett sömnprojekt

Eyra har ju alltid varit en väldigt vaken bebis. Så igår började jag föra sömndagbok för att försöka se mönster lättare. Och hittills har det varit en succé! Det kan ju bero på att hon är förkyld också, men igår sov hon tre gånger under dagen, och totaltiden hamnade på över tre och en halv timme! Jag har insett att hon är en känslig själ, och behöver mycket hjälp för att sova vidare, så hon ligger i vagnen och jag sitter som på nålar. Vid minsta rörelse är jag där och kör över tröskeln, och så lägger sig lugnet igen.
Håll tummarna för att det fortsätter så här!

1 kommentar:

  1. Det påstås att barn som sover mkt på dagen sover mer/bättre på natten. Kan inte säga att jag är helt hundra på att det stämmer men vi kan alltid hålla tummarna! /Erika

    SvaraRadera