torsdag 22 mars 2012

Här kommer tjockisen!

Idag så sa en snubbe som jobbar på min skola följande: "Och här kommer tjockisen!". Jag svarade: "Jo", men kom i efterhand på att jag borde ha sagt: "Ja, fast jag är fortfarande smalare än dig". And it's funny 'cause it's true.

Men det är intressant det här med tjockisskämten. Det är som inte begränsat till mina närmaste, som jag mer än gärna blir kallad tjockis av, utan jag och min mage verkar vara någon form av allmängods. Typ som att det står i allemansrätten: "Du får, förutom att ströva i skog och mark, rätten att dra tjockisskämt om gravida individer, även om du aldrig tidigare pratat med nämnda individ". Överhuvudtaget känner jag mig väldigt offentlig, en av mina gamla lärare började idag prata med mig om foglossningshormoner och sånt, bara för att jag vaggar lite när jag går. Liksom. Allmän. Det är ju egentligen inget jag stör mig på, men det är intressant. Lite som att när man promenerar med en hund så ska alla prata med en, fast det aldrig händer om man går hundlös...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar