tisdag 4 november 2014

Pysselmamman slår till (för första och enda gången)

En dag kom jag på mig själv med att knyta upp en röd mössa i Manfreds säng, för att han skulle ha något att titta på under tiden jag är upptagen med annat. Dagen efter kom jag fram till att det fan inte är okej att låta sitt barn titta på en MÖSSA så då bestämde jag mig för att göra något åt det.

Material som du behöver: Amazonbladet (eller annan tunn kartong), lim, pensel, grillpinnar, pepparkaksform, filt och någon form av garn eller tråd.

Klipp ut kartongfjärilarna lite mindre än filtfjärilarna. Limma ihop.

Klipp ut små pyntduttar till fjärilarna och lägg upp dem på ett pedagogiskt och lättöverskådligt sätt.

Använd dina scoutkunskaper och surra ihop ett kors av grillpinnar (ta bort spetsarna!).

Låt storasyskonet välja pyntduttar.

Från ett vuxenperspektiv ser det kanske inte så himla fint ut.

Men för Manfred är det minsann färgglatt och festligt!

Han blev så exter att armar och ben for åt alla håll. Han verkar faktiskt gilla sina fjärilar och han kan ligga där och kika rätt länge medan jag försöker hålla efter hus och hem (och Bam bam).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar