tisdag 15 juli 2014

Midsommar

Såhär såg det ut när vi firade midsommar!

Ren måste man vara när det kommer folk!

Medan Eyra sov lunch gick vi till Rö's midsommarfirande. Här försöker vi se ut som att vi inte fryser!

Linnea vann en meter bubbelgum!

Och pappa Gila vann två klubbor.

Folk dansade.

Eva och Anneli posar vid alla bilar.

Sedan gav jag mig på självmordsuppdraget att binda en krans till Eyra.

Jajebox, efter ett bra tag så blev det ändå något!

Ih, så söt.

Klänningen hade jag på mig för 24 år sedan, så den räknas som vintage!

Chillar lite på farsans axlar.

Sedan ville Eyra plocka blommor (det vill hon jämt)

Lupiner är hennes favoriter.

Tjoho!

Pappa skulle lukta lite.

Sådan far, sådan dotter. Erik tittar hur hans lagning av vägen ser ut, och Eyra hakar på.

Kubb såklart!

Eyra valde den enklaste vägen upp till stugan...

Mycket mat skulle lagas.

Jag fick en kram när jag kom in efter att ha tänt grillen (notera vinterjackan).

Men sedan blev det varmt, när man stod över grillen och försökte få till all mat!

Hungriga!

Hungriga!

Och allt avslutades förstås med jordgubbstårta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar