lördag 1 december 2012

Adventsmys


Först: Ja, dansen innehöll vissa moment som helt klart kan klassas som fuldans men däremellan var det "step-touch-clatch-mambasteg och SNURR!". Alla i lokalen (förutom jag) verkade förstå denna grekiska och gjorde allt hon sa, synkroniserat, innan hon ens visat! Själv var jag nära på att orsaka en del olyckor när jag snurrade åt höger fast man skulle åt vänster eller när jag hoppade åt sidan fast man skulle stå på stället. Nåväl, det var kul ändå, men nog inget jag gör om.

Igår hade vi i alla fall adventsmys! Det var vår lilla familj, Magnus och Johanna, Linnea och Oscar samt Maria och Mattias, Jag hade griljerat min första skinka (den blev GOD), Gila hade kokat risgrynsgröt och gjort en saffranskladdkaka och Eyra, ja, hon hade klätt upp sig. Vi åt julgodsakerna och tittade på en mysig julfilm som jag kan rekommendera. Jag tror att den hette Arthur and the christmas rush. Sedan var Eyra vaken till tre, jag grät en skvätt och sedan sov vi bort hela den här dagens dos av ljus. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar