måndag 5 november 2012

What's good and new in life?

Dagarna lallar på här i Haddok-land. Vi sover inte så mycket, men vi kramas och busar desto mer! Jag kan med stolthet deklarera att det nu gått en vecka sedan jag behövt ge stödtillägg till tjockpaddan. Vi har alltså, till sist, efter 4½ månads slit, tagit oss fram till en helamning! Jag kanske inte borde hoppa över ån och ropa hej riktigt än, men jag gör det ändå! Nu ska jag bara skriva ett mycket argt brev till avdelningschefen på BB, som bearbetning av deras kassa felinformation. Felinformation som skulle ha resulterat i ett tidigt amningsavslut, om det inte vore för att jag är så förbannat tjurig när jag sätter den sidan till.

Äh. över till något roligare! Bilder! Imorgon, när jag bytt dator, kommer två festliga filmer också. Håll till godo:

Pappa med däckad bebis. Notera de fina, stickade sockarna som farmors kompis stickat till oss! De har extra höga skaft så att det inte ska bli en glipa när vi bär. Farmor tänker på allt...

Grodposition ska det vara!


Eyra vägrar bestämt att äta alla former av mos och puréer, men tycker det är festligt med allt hon kan hantera själv.


Det finns en hel filosofi om det, som kallas BLW, det ska jag skriva om en annan dag!



2 kommentarer:

  1. Vet att det går att få väldigt bra resultat med att bara ge barnet mat som den hanterar själv. Vet dock även att det ofta kräver en längre periods amning än i övrigt...

    Ett tips ang mat (när hon väl är 6 mån) är att skita i alla råd om att det bara ska vara "rent" mos - jag menar, hur gott är det egentligen med mosad potatis eller mosad morot?! Det är alltså helt ok att börja med "riktig" mat som t.ex. potatismos med puread fisk i, köttgrytemos etc, dvs mosad mat som faktiskt smakar något! (Se bara till att smaksätta ordentligt men absolut inget salt!) /Syster

    SvaraRadera
  2. Fast man ska ju gärna amma minst ett år o gärna mer om man vill så kan man ta det mer i barnets takt är det ju bara bra. Min bebis på sju mån visar demonstrativt att han inte vill matas och är inte så förtjust i alltför mixad mat. Han får smaka lite allt möjligt vid ett par tillfällen per dag, det slinker inte ner så mkt men en del. Framförallt trivs vi alla med det, alla nöjda och glada. Lycka till!

    SvaraRadera