tisdag 27 november 2012

Besök i Sundsvall


Vi har som sagt varit på besök i Sundsvall. Detta var trevligt men också totalt livsnödvändigt, eftersom att hela familjen åkte på en dyngförkylning strax innan. Detta ledde till att det blev ännu värre med sömnen (Eyra får en väldigt jobbig hosta när hon är förkyld, och kan inte somna om, och blir jätteledsen och gråter) och att ha ett par vaknätter när man i övrigt sover bra går ju an, men att gå från att sova fem, upphackade, timmar per natt till att sova tre. upphackade timmar per natt, det går inte. Så tack och lov har mina kära svärföräldrar en övernattningslägenhet bredvid sin egen, och det förstår ni ju vad det innebär! Bebisen lekte hos sin farmor och farfar, och föräldrarna sov klubbad säl-style i övernattningslägenheten. 

Jag upplevde också mitt livs struligaste dag (och Gud vet att jag strular en hel del till vardags)! Först lyckades jag tappa mobilen i toaletten. Det är bara att köra ner handen när sånt händer, plocka isär delarna, och lägga dem på tork i ugnen. 


Sedan ber man till den strulmedvetna, ovannämnda, Guden och hoppas på det bästa. Förutom detta så lyckades jag gå ner på Ica utan mobil och utan nycklar. Detta var ett problem då jag glömt portkoden till huset. Jag stod utanför, i iskylan, ett tag och funderade på vad jag skulle ta mig till. Jag funderade på att kasta sten på fönstret (men de bor tre våningar upp), att ta stuprännan (men de bor tre våningar upp) och valde till sist att gå in till pizzastället bredvid och låna telefonen för  att ringa till Gila. Jag lämnade en tjuga i dricks och gick sedan skamset hem med min godispåse och mina tuttpads.

Mobilen är för övrigt återuppstånden och vi hoppas att den håller ut tills januari, då mitt abonnemang löper ut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar