måndag 18 juni 2012

Förlossningsberättelse. Sort of.

Hej hej bloggen! Min målbild var att få skriva ett inlägg om förlossningen. Inlägget blir dock inte alls som jag trodde att det skulle bli. Jag har ju läst folks förlossningsberättelser och är nu lätt imponerad över hur med i matchen folk verkar ha varit. Det är centimetrar hit och klockslag dit, antal milliliter och så vidare och så vidare in i det oändliga. Så blir det inte här, nej. Istället blir det som följer. Min förlossning innehöll följande komponenter:

Blod, bajs, slem, fantastiska barnmorskor, en hejande Gila, lustgas, ryggmärgsbedövning och EM på radio. Redig fylla mellan varven. Sinnessjukt ont just när hon skulle ut. Men också mäktigt. Sprickor och ihoplagning (och jösses, det måste vara den mest överdrivna rädslan folk har inför att föda barn, känns noll what so ever). Nyfödd bebis på bröstet. Den berömda grattisbrickan.

Från första värken tills att hon var ute tog det 20 timmar. Hon var 4210 gram tung och 53 cm lång. Håret är guldrött och hon är världens finaste heffaklump till bebis. Jag kan inte med ord beskriva hur glad jag är över att ha henne på utsidan, hos oss. Vår finaste fina lilla Eyra Maria Wieslander.


Färskare går det inte att få dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar