torsdag 31 maj 2012

Föräldraledig


Till Erika och Disa: Jo, ni har väl rätt. Rent teoretiskt bör ju barnet kommer ut någon gång. Det är bara det att det inte känns så.

Igår arbetade jag min sista arbetsdag på gymnasiesärskolan på Östra. Eleverna hade förberett ett överraskningsfika, och tydligen har det smusslats med bakverk och presentproducering i över en vecka. Och jag hade fattat noll! De bjöd på kärleksmums, blåbärspaj, ananaspaj samt glass och jag fick både en påse lakrits och en fin bok med en bild och hälsning från var och en av mina elever. Av mina snälla kollegor fick jag en tvål och ett presentkort på massage. Ska bli sjukt gött! Alla var snälla och fina och sa snälla saker om mig.

Idag är jag föräldraledig för första gången i mitt liv. Barnet jag är förälder till håller sig dock fortfarande på insidan. Kom uuuuut, snälla Haddoken, kom uuuuut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar