tisdag 28 februari 2012

Bieffekter

Man får ju många trevliga bieffekter av att vara gravid; finnar, dåligt tålamod, ont i ryggen, ont i ligamenten, sämre kondis (att inte ta nån astmamedicin alls kan ju spela en roll i det) men den värsta av dem alla är: MARDRÖMMARNA.

Herregud så psykotiska drömmar jag drömmer. Minst en mardröm per natt typ, och verkligen så att jag vaknar av att jag hyperventilerar. I natt drömde jag först att jag, och Erik och typ tre till skulle städa upp efter en sjukdomsepidemi i Afrika. Liken låg samlade i typ en idrottshall och vårt jobb var att stappla dem på hög i stora järnburar för att sedan skicka dem på masskremering. Det var seriöst lik överallt, flera tusentals. De andra i min lilla grupp började bara jobba, de hivade lik som om de vore säckar med potatis, och staplade dem som kaplastavar. Själv kunde jag inte förmå mig till att börja jobba, utan lyfte lite halvhjärtat på något stackars liks arm innan jag återgick till att apatiskt titta på när de andra jobbade. Vidrigt.
Kvällens andra dröm gick ut på att jag och Erik gick hem från en fikakväll hos hans kompis, vi köpte en korv, allt var frid och fröjd när plötsligt en galning sittandes på vespa börjar skjuta på oss med en k-pist så vi måste krypa längst marken för att försöka skydda oss bakom ett litet träd.

Någon som vill tyda dessa drömmar åt mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar