tisdag 14 februari 2012

Alla pussisars dag


Här är han alltså. Mannen som ger Haddok femtio procent av hennes arvsmassa. Han är den snällaste, finaste, roligaste, knäppaste, snyggaste och mest ordentliga person jag någonsin träffat. Han har en käke man kan skära bröd med, ett raspigt skägg att pilla i, mjuka händer att hålla hårt i, en kropp fylld av miljonerstriljarders prickar och en imponerande förmåga att dricka oanade mängder julmust.

Med honom är allting självklart. Han fyller mitt liv mer skratt, resor och fler kramar än vad jag rimligtvis kan ha gjort mig förtjänt av. Han ger mig mothugg i middagsdiskussionerna och snälla ord när jag kraschat efter en lång dag. Han står ut med timmeslånga utläggningar om hunduppfostran och lantdrömmar och han vinner alltid i På spåret. Överlägset. 

Att vara med honom är att vara hemma. Oavsett var vi är. 

1 kommentar: